Hiss eller diss?



Snabba cash” – en självständig version av Lapidus bästsäljare – har svensk film fått sin första thriller på länge som håller internationell klass. På klassiskt vis kretsar den kring den ”stora stöten” som ska göra alla inblandade lyckliga och oberoende. Tempot, det effektiva, tveklösa berättandet, är med några få väl utdragna jaktscener, oklanderligt genomfört. Ett annat stort plus är det säkra ögat för miljöerna.Regissören Daniel Espinosa (”Babylonsjukan”) tycks lika bekväm på överklassfesterna som i miljonprojektens loftgångslägenheter där Jorge gömmer sig – eller hemma hos de kedjerökande medlemmarna i juggemafffian. Det är intressant och rätt avslöjande att se hur elegant ”Snabba cash” låter de bägge världarna spegla varandra. I överklassen sänker man varandra med ord i stället för med knytnävar och skjutvapen. Men förhållandet till pengar och droger tycks nästan detsamma. Att en stor del av dialogen antingen är på spanska eller serbiska är också autenticitetsskapande.
Källa:DN !

har hört att den är bra & dålig men kan inte dömma förens jag har sett den:)




Efter den nattsvarta ”Leo” är Josef Fares tillbaka i komedifacket. Nya filmen har skräddarsytts för pappa Jan Fares och handlar bland annat om far-son-relationer.
den verkar vara jätterolig har ju bara sett trailen men det räckte för att jag ville se denna filmen, sen älskar jag josef fares filmer!






snart on my way till min praktiken:))

Pusspåer<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0